2 reisdagen naar Aso en Beppu

13 april 2016 - Beppu, Japan

Zo jullie hebben weer even een dag rust gehad dus ik dacht: tijd voor een nieuwe blog. Zoals de titel al verraad zijn we voornamelijk met de bus aan het rijden geweest. 'S morgens om 8 uur zijn we vertrokken vanuit het hotel in Nagasaki.

Onze eerste stop was bij een zwavel gebied. Eerste wat je opvalt als je uit de bus stapt? De ongelofelijke rotte eierlucht! Niet normaal, vooral als je door het gebied loopt en zo'n rookwalm over je heen krijgt.
Vroeger werd dit gebied ook wel 'de hel' genoemd, maar toen de Japanse keizer het gebied had bezocht werden ze verplicht de naam te veranderen. Je stuurt je eigen keizer immers niet naar de hel toe.

Daarna zijn we doorgereden naar het plaatsje Obama. En je raadt nooit wie daar ere burger is gemaakt! Inderdaad president Obama, hij heeft alleen nooit de moeite genomen om er langs te gaan hahaha.
Vanuit dit plaatsje zijn we op de boot gestapt. Na een tochtje van 20 minuten mochten we met bus en al er af en zijn we de bergen in gereden. Daar hadden we een super gaaf uitzicht over het gebied en de actieve volkaan van Mount Aso.

Daarna zijn we doorgereden naar ons authentieke Japanse overnachting. De eerste overnachting op de Japanse manier, op de grond dus. Nou ja de grond... we hebben ieder 3 matrassen en 2 dekens er onder gelegd om het beetje dragelijk te maken :p
Maar het zag er echt heel leuk uit. Daarna hebben we met de hele groep een diner gehad en in eerste instantie waren wij de enige die een kimono hadden aangetrokken! Maar daarna zijn er toch wel een aantal gaan omkleden. Als je het doet moet je het goed doen toch? hahaha. Daarna nog even een potje gaan kaarten op de kamer (alweer gewonnen natuurlijk), voor we naar de onsen toe ging bij het hotel. Godsamme wat is dat heet, maar uiteindelijk wel lekker om even in bij te komen van al het wandelen.

De volgende ochtend kregen we om half 8 nog een ontbijt in de zaal. Maar meer als beetje rijst met ei en wat sla was het niet.
Daarna vlug de bus in voor reisdag 2.

De eerste stop was in een mooi klein bergdorpje waar we even Door heen konden wandelen. Daarna zijn we weer in de bus gestapt richting beppu. Tussendoor nog even bij een huisje gestopt dat bergen aan oude rommel had liggen. Leek net 'salvage hunters' van de discovery Chanel zoveel oude troep dat hij had verzameld en verkocht.

De laatste stop was bij umijigoku park, een mooi park met enkele speciale heet waterbronnen. Een is er namelijk helder blauw terwijl de andere rood is. Dit heeft dan weer iets te maken met vanuit waar het kokende water Door de grond naar buiten komt. Rode was de koperlaag en blauw kwam weer door de zee. De rest van het park lag ook vol met mooie bloemen en vijvers, zeker het bezoekje waard.
Daarna zijn we rechtstreeks naar het hotel gereden.

Na een korte wandeling en wat eten zijn we terug naar het hotel gegaan want we hadden een van de onsen op het dak van het hotel voor onszelf gereserveerd. Dat was wel even lekker naar al dat rijden in die bus. In dit hotel zijn trouwens weer een zelfde soort kamers als de vorige nacht alleen is de kamer iets luxer met een eigen badkamer en een mooi uitzicht vanaf het balkon.

Owja, een grappig feite nog dat we vandaag hebben gehoord en dan stop ik de blog weer voor vandaag. Wij zagen vandaag een ambulance met sirene voorbij komen en die riepen de hele tijd iets over de luidsprekers. Nou blijkt dat in Japan ziekenwagens helemaal geen voorrang hoeven te krijgen, maar dat ze dit moeten vragen!
Ze vroegen dus de hele tijd " mogen wij er aub langs" over de luidsprekers. Dat is toch te idioot om te verzinnen?! Brandweer en politie moet je wel altijd voorrang geven maar de ambulance dus niet, je mag het zelfs weigeren als ze het vragen hahaha.

Anyways ik ga mijn bed weer opzoeken! Bedankt voor het lezen van de blogs weer en tot de volgende!

1. Henny:
    13 april 2016
    Hahaha altijd leuk die feitjesRare jongens die Jappaners he, maar jullie genieten en das belangrijkste