Kyoto dag 2 & Nara

22 april 2016 - Kyoto, Japan

Om te beginnen moet ik helaas bekennen dat we op dag 2 van Kyoto regen hebben gehad. De hele dag Door helaas. Maar tussen al deze regen door hebben we toch nog het een en ander kunnen doen.

Eerst hebben we beetje uitgeslapen (nou ja half uur langer dan normaal maar toch haha). Daarna hebben we de metro naar het station gepakt en zijn we door het winkelcentrum gaan lopen. Weinig leuks gevonden, behalve wat te eten dan :p. Toen zijn we doorgelopen naar een winkelcentrum vlakbij want daar zouden ze wel manga/anime winkels hebben. En ze hadden wel het een en ander maar niks van series die een van ons volgt dus helaas.

Daarna zijn we naar een winkelcentrum gegaan voor electronica. Daar wat gespeeld met de vele head sets, televisie brillen (normale bril met ingebouwd televisiescherm) en ander leuk spul.

Daarna zijn we naar de Higashi-Honganji tempel gelopen. Deze was er mooi om te zien van binnen, veel goud en mooie beelden. Daarna zijn we doorgelopen richting de wijk Sanjo en daar door de shopping arcade gelopen. Paar geinige winkeltjes gezien en een kleine mafkees die in een arcade werkte en heel enthousiast probeerde ons die spellen te laten spelen. We moesten zelfs mee naar een naast gelegen arcade voor prijzen die wij dan wel leuk zouden vinden. Maar hier uiteindelijk nog wel wat soeveniers kunnen binden (nu hopen dat ze heel thuis komen). Daarna hebben we de metro terug naar Kyoto station gepakt om wat te eten en toe was het wel mooi geweest voor vandaag. Terug naar het hotel en even met huis gebeld en toen naar bed.

De volgende dag hebben we onze koffers moeten inleveren, deze gaan per expres al naar Tokyo zodat deze daar zaterdag ongeveer tegelijk met ons aankomen.
Daarna zijn we op excursie gegaan naar nara.

Na een kleine treinreis zijn we eerst naar Yoshikien gegaan een kleine Japanse tuin. Was opzich wel leuk om te zien maar niet heel speciaal.
Daarna zijn we naar todaiji tempel gegaan. Een grote boedistische tempel (volgens mij had ik binnen ergens gelezen dat het zelfs de grootste houten tempel te wereld was maar weet niet of dit klopt). Deze was heel mooi om te zien, binnen zat een reusachtige boeddha met hem heen verschillende andere beelden. Ergens in de tempel zat een gat in een grote pilaar wat de navel van boeddha symboliseert. Als je hier door heen gaat zou je 10 jaar goede karma krijgen, dat kan damien wel gebruiken dus hij er door heen met de nodige schrammen en moeite. Erg grappig om te zien, maar het is het gelukt!.

Daarna zijn we doorgelopen naar 2 tempels die bij elkaar lagen, Nigatsudo tempel en Sangutsudo tempel. 2 kleinere vergeleken met Todaiji maar wel leuk om te zien.
Daarna zijn we naar een inktblok verkoper geweest, deze beste man was maar liefst 92 maar stond nog in de winkel Japanse teksten/namen te schrijven. Op de ouderwetse schrijfwijze. Erg leuk, alleen jammer dat hij niet op bepaalde kaarten wou schrijven.

Vanuit hier zijn we doorgelopen naar Kasuga shrine, rondom deze tempel hingen erg veel lampions. Ik ben maar opgehouden met tellen want zo ver kan ik niet tellen na zo'n dag lopen.... tot slot zijn we nog naar Kofukuji gelopen. Hier staat een grote pagode van 5 verdiepingen. In dit gebied zijn ze ook nog steeds oude tempels aan het herbouwen die ze daar hebben opgegraven maar hier was helaas weinig van te zien.

Net als eerder op het eilandje bij hiroshima liepen ook hier vele herten rond die toeristen lastig vielen voor eten. Wat dan wel weer grappig is, is dat deze herten een buiging maken. Erg grappig om te zien en vooruit het vergt misschien wat fantasie maar ze maken wel degelijk een soort van buiging. Maar alleen jammer van die vervelende scholieren die de beesten lopen te pesten, ach kleinigheidjes blijf je houden haha.

Na deze drukke dag zijn we weer met de trein terug aar Kyoto gegaan voor onze laatste overnachting in Kyoto alweer :(. Maar wel heel veel zin in het reizen met de shinkansen morgen. Met een trein 300 km per uur rijden ik ben benieuwd haha. En dan alweer de laatste 4 dagen van deze mooie vakantie.

Dat was het voor vandaag in ieder geval weltrusten en tot de volgende blog maar weer!