Kyoto dag 1

20 april 2016 - Kyoto, Japan

Vandaag hadden we de eerste dag met activiteiten in Kyoto. En meer dan genoeg te zien vandaag.

Om te beginnen zijn we naar de gouden tempel gereden. Ook wel kinkakuji genoemd. Zoals de naam al zegt een gouden tempel in een een heel mooi park. En wederom zat het weer goed mee vandaag dus konden we vele mooie foto's maken. Het was er wel echt enorm druk, maar gelukkig komt de gemiddelde Japanner niet voorbij mijn knieën dus kleine kans dat ze op mijn foto's komen hahaha. Behalve dan een irritant ventje die zijn telefoon omhoog moet steken voor mijn neus, toch maar even gewaarschuwd dat zijn telefoon op het punt stond zwemles te krijgen als hij zo door ging.

Daarna zijn we doorgereden naar Ryoanji, een grote tuin waar we weer paar mooie foto's konden maken rondom een grote vijver. Vanuit hier zijn we gaan lopen naar Toji-in tempel. Wat geloof ik zoiets betekende als oostelijke tempel. Een mooie boedistische tempel met daarin een hal met 12 beelden rondom de centrale altaar. Helaas mochten we hier geen foto's maken.

Na dit bezoek zijn we terug in de bus gestapt en naar Fushimi-inari-jinja gereden. Wat volgens mij betekend veel Tori poorten en nog veel meer trappen.... nondeju zeg.
De reisbegeleider zei nog ik zie jullie er wel voor aan om naar boven te lopen. Nou was hij even vergeten te melden dat het wel heeel veel trappen waren. Maar goed wij naar boven onder de vele Tori poorten Door wat wel een heel gaaf beeld geeft trouwens. Na veel trappen omhoog te lopen en flink moe te zijn dachten we "nou moeten we er onderhand wel zijn! ". Nou mispoes! We waren net halverwege! Toch even nagedacht of we wel door zouden lopen, maar we komen hier maar 1x dus hup niet miepen en door naar boven. Toch wel even een rock momentje gehad toen we eenmaal echt boven waren hoor hahaha.
En toen weer terug naar beneden, we hadden boven iemand uit Panama gesproken die vertelde van een beeldhouwer ergens stukje naar beneden. Maar in de zoektocht naar hem zijn we elkaar kwijt geraakt :p. Ik alleen terug gelopen naar de splitsing en dacht ik wacht hier wel kwartier als ik hem dan niet zie loop ik alleen naar beneden.
Daar nog met een groep mensen aan de praat geraakt, paar meiden uit Nederland, nog een paar uit Canada die in Nederland hadden gewerkt bin Talpa en nog een groep jongens uit Australië. Grappig om te zien uit hoeveel verschillende richtingen mensen hier heen komen. Afijn na 20 minuten nog geen damien dus ik alleen naar beneden. Bleek hij tussendoor al voorbij geglipt te zijn want meneer stond beneden al te wachten haha. Snel nog wat te eten gehaald en toen terug naar de bus.

Op naar de laatste stop van vandaag, namelijk Sanjusangendo. Een reusachtige tempel met 1001 beelden opgesteld in een grote zaal. Met daar voor 28 bescherm heiligen. In het midden van deze zaal omringd door al deze beelden staan een super groot boeddha beeld. Ik vond het echt heel jammer dat we hier geen foto's mochten maken want het zag er heel indrukwekkend uit. Ik heb wel wat ansichtkaart gekocht om toch thuis te kunnen laten zien hoe het er ongeveer uit zag.

Maar na al deze wandelingen hadden mijn voeten er wel even genoeg van dus wij terug richting het hotel. Mooie kans om paar kleren te wassen en even rustig bij te komen en te douche. 'S avonds nog even wat te eten gehaald en bedacht wat we morgen op onze vrije dag willen gaan doen.

Ik hou het weer voor gezien, voor vandaag helaas geen nieuwe weetjes of rare dingen hahaha.
Tot de volgende blog mensen!