Tokyo!

25 april 2016 - Tokyo, Japan

Vanmorgen op tijd verzameld in de lobby want het is eindelijk tijd om richting Tokyo te gaan reizen!
Met de shikansen oftewel de bullettrein.
Nou kan ik me na deze rit niet voorstellen dat er iemand van de ns ooit een rit in dat ding heeft gemaakt zonder zich kapot te schamen voor zijn werk in Nederland haha.

Niks geeft het idee dat je met 270 km per uur over het spoor schiet. Lekker rustig binnen beenruimte over. Dat is sowieso al apart voor mij geen idee wat je met die extra ruimte moet doen maar goed.

Eenmaal aangekomen in Tokyo zijn we eerst naar ons hotel gegaan. Helaas waren onze koffers er nog niet en konden we ook nog niet op de kamers. Dus zijn we maar begonnen met een wandeling door Tokyo. Door de kleine winkelstraatjes en over een soort van markt. Daarna zijn we naar het peace park in Tokyo gegaan. Niks geen tweede wereldoorlog of iets maar deze was meer in het teken van de overgang van shogun naar de keizerlijke familie. Leuk park om te zien. Vooral veel drukker als wat we tot nu toe in andere steden hebben gezien.

Maar ik begon inmiddels toch al aardig honger te krijgen (en dan weten sommige dat ik er niet vrolijker op wordt als ik meer honger krijg hahaha :p) dus zijn we snel terug gelopen naar de markt en hebben we daar lekker wat gegeten. Vanuit hier terug naar het hotel om onze koffers op te halen en even op te frissen op de kamer.

'S avonds zijn we weer gaan lopen richting een station waar ook een standbeeld staat van de hond hachi (uit de gelijknamige film inderdaad). Daar wat foto's gemaakt bij het standbeeld maar ook van het grote kruispunt dat daar bij licht en de vele licht reclame. Ook gelijk een filmpje gemaakt van de grote mensen massa die in beweging komt als alle voetgangerslichten tegelijk op groen springen! Geweldig om te zien, beetje zo'n stormloop van 4 kanten idee. Daarna in een winkelcentrum wat gaan eten, zwaar afgezet qua prijs. 4 schotels besteld en maar 2 gekregen. "Jah van de 4 lapjes vlees waren er 2 80 gram per stuk en 2 100 gram dus wel degelijk 2 gerechten hoor!"..... afrekenen en nooit meer terug komen!

Volgende ochtend zijn we weer gaan wandelen door Tokyo.
Maar helaas was het weer niet geweldig dus ook niet zoveel foto's kunnen maken.
Een bezoek gebracht aan het keizerlijk paleis en een kleine lokale markt en toen doorgelopen verder de stad in.
Maar op een gegeven moment werden de zijstraten afgesloten van een grote straat en werd een grote weg in Tokyo geheel auto vrij. Dat was wel gaaf om te zien dus even foto gemaakt middel op de weg. Toen een of ander "museum" of winkel bezocht met schilderijen te lelijk voor woorden! Gooi willekeurige wat verf in de rondte of geef een kwast aan een 2 karige en er komen nog mooiere kunstwerken uit dan die troep (sorry moest die tirade even kwijt).

Na de lunch zijn we in een wolkenkrabber gaan kijken naar het mooie uitzicht over Tokyo en gelukkig werd het weer ook een stuk beter. Vanuit de wolkenkrabber zijn we richting de monorail gaan lopen om een bezoek aan odaiba te brengen , waar we een kleine strandwandeling hebben gemaakt. Odaiba is een kunstmatig eiland gebouwd op het afval van de stad Tokyo. En tevens ook de plaats waar Tokyo tv wordt uitgezonden de zender van Naruto!

Helaas hadden we geen tijd voor een bezoek want we moesten op de ferry terug richting hotel nemen.
Onderweg naar het hotel nog de Sensoji tempel bezocht een mooie grote tempel die ik zeker niet had verwacht in de stad Tokyo. Daar omheen lagen enkele leuke soeveniers winkeltjes dus daar wat rondgekeken en ook nog wat gegeten. Toen geprobeerd de weg terug te vinden. Uiteindelijk wat Hulp gevraagd aan een oud vrouwtje en die wou ons ook heel vriendelijk helpen. Liep helemaal mee, zelfs onderweg haar boodschappen thuis afgezet en daarna met ons verder gelopen. Tot we bij een klein winkeltje op de hoek kwamen met alleen een telefoon en zij ging bellen, wij ondertussen aan een jonger iemand gevraagd te helpen en die wist het meteen doormidden van Google maps uit te leggen. Maar wat bleek nu dat vrouwtje had de politie gebeld om te komen helpen hahaha. Theo was lichtelijk in paniek toen hij hoorde dat de politie gebeld was, maar wij zijn gewoon aangelopen met de hulp van die jonge dame haar aanwijzingen en waren ook binnen 5 minuten in het hotel. Vraag we toch af wat die politie nu gedaan heeft toen ze daar aan kwamen hahaha. Afijn op de kamer nog potje gekaart en wat gedronken en nu fijn naar bed.

Morgen gaan we een bezoek brengen aan de Tokyo dome en zien vanuit daar wel weer verder.
Voor nu een fijne avond en misschien tot de volgende blog of Tot ziens. Morgen is namelijk alweer de laatste avond in Japan! Van de ene kant jammer van de andere kant is het ook wel tijd om naar huis te gaan.
Welterusten en tot snel in ieder geval!