Reisdag naar Kyoto +"liefdeshotels"

19 april 2016 - Kyoto, Japan

Vanmorgen weer vroeg de sleutels ingeleverd en in de bus gestapt richting het "witte reiger" kasteel. Ook wel Himeji Castle genoemd. Eenmaal aangekomen hebben we een combi ticket gekocht voor zowel het kasteel als de tuinen die er naast liggen.

Het kasteel doet van buiten zijn naam wel eer aan want het is een groot wit kasteel. Omringd Door een doolhof aan straatjes om bij het kasteel zelf te komen. Wij vol verwachting naar binnen bleek het kasteel helemaal leeg van binnen. Erg jammer maar het was ook wel interessant om te zien hoe het hele kasteel was opgebouwd.
Wij naar buiten waar 2 andere van de groep zeiden dat bij een ander deel van het kasteel je ook naar binnen kon en daar wel meer te zien was binnen.
Dus wij die kant op! Nou er was wel meer te zien maar dat waren dan een paar oude dakpannen en versieringen.
Niet helemaal wat ik er van verwacht had maar de buitenkant en het uitzicht vanuit het kasteel waren gelukkig toch mooi om te zien.

Daarna zijn we even gaan lunchen voor we richting de tuin zijn gelopen. De foto's die bij de ingang hingen beloofde in ieder geval veel goeds. Helaas zitten we denk ik toch niet helaa al in het juiste deel van het bloeiseizoen want er stond niet heel veel in bloei.
Gelukkig was de tuin wel mooi aangelegd en stond er hier en daar wel wat in bloei. Genoeg om paar mooie foto's te kunnen maken in ieder geval!

Daarna zijn we weer in de bus gestapt voor het vervolg naar Kyoto. Eenmaal aangekomen onze sleutels gepakt en richting de kamer. Deze is in ieder geval een verbetering op de vorige kamer in kurashiki. Nou was dat oom niet heel moeilijk om eerlijk te zijn. Beetje harde bedden maar dat komt vast goed.

Nadat we onze spullen hebben afgezet in het hotel zijn we met de groep richting kyoto station gegaan met de metro. Een heel groot station van ik denk wel 11 of 12 verdiepingen. Lekker gegeten en daarna nog even boven op het dak van het uitzicht genoten. Op de weg naar beneden kon je op de trappen doormidden van lichtjes een soort van show bekijken, zag er wel mooi uit!

Owja ik moet het gedeelte "liefdeshotels" in de titel nog uitleggen. In Japan is prostitutie verboden, maar daar hebben ze hier iets op gevonden. Als je namelijk verliefd bent op elkaar ga met met elkaar naar bed uit liefde en is het dus geen prostitutie. Nu hebben ze hier dus overal hotels staan in Japan, waar je bij aankomst een meisje kan uitzoeken waar je voor een uurtje "verliefd" op kan zijn.
Na een uur kom je samen tot de conclusie dat het toch niks gaat worden tussen jullie en ga je beide je eigen kant op.
Werkelijk waar soms krijg ik de indruk dat ze hier regels en wetten verzinnen zodat ze er ook zelf weer een weg omheen kunnen verzinnen. Je lacht je kapot hier om die japanners.

Anyways komende dagen verblijven we dus in Kyoto.
Morgen hebben we weer een druk programma dus ik ga maar op tijd slapen denk ik.

Tot de volgende blog maar weer!
P.s. als je nu iets wil weten over Japan ofzo laat even berichtje achter zal ik kijken of ik de vraag op een of andere manier kan beantwoorden haha.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jonna van Alphen:
    29 april 2016
    Hallo Roy, zou je mij je @adres willen mailen en als je die van Damien weet dan ook graag.
    Ik krijg ze beiden terug na verzending.
    Dank en gr. Jonna