Kurashiki & hiroshima

18 april 2016 - Kurashiki, Japan

Even denken waar waren we gebleven... ow ja vandaag zijn we vertrokken uit matsuyama richting kurashiki. Vroeger kon dit alleen via vliegtuig of boot maar over de laatste jaren hebben ze een route van verschillende bruggen aangelegd. Via deze route zijn via Onomichi richting Kurashiki gereden. In Onomichi zijn we eerst nog de Senko-Ji tempel gaan bezoeken. Bij deze tempel ligt een uitkijktoren vanuit waar je een mooi uitzicht hebt over het gehele gebied, hier konden we gelijk nog wat lunchen voor we verder Door het park konden lopen.
Hier was ook een kleine klim route, waar je door middel van enkele kettingen naar boven kon klimmen naar een kleine soort shrine. Altijd leuk dus wij als 2 klimgeiten naar boven, maar eenmaal boven zagen we geen pad of niks dus wij weer moeilijk doen en naar beneden geklommen (Blijkbaar was er wel een pad maar die hebben wij gewoon niet gezien). Afijn wij Door naar kurashiki maar niet voor dat we een korte stop in een klein vissersdorpje hadden gemaakt. Wad niet heel speciaal op een schreeuwende Japanse idioot na. Eenmaal in kurashiki snel de spullen op de kamer gezet, een korte wandeling gemaakt en wat eten gezocht.

Volgende ochtend zijn we met de fiets een route gaan fietsen langs het platteland en via binnendoor wegentjes.
Hele leuke wegen en ook nog eens mooi weer dus wat willen we nog meer zou je denken. Nou ik weet wel iets! Een grotere fiets was wel even fijn geweest! Of ik was gewoon te groot maar net hoe je het bekijkt, want ik zat regelmatig met mijn knie tegen de bel ofzo hahaha maar het was wel de moeite waard. Eenmaal terug zijn we nog het dorp in gelopen en hebben we wat soeveniers gehaald en beetje Door het dorp gewandeld. Na het eten zijn we op tijd naar bed gegaan want we moesten er vroeg uit volgende dag.

Vandaag zijn we op excursie naar Hiroshima geweest. 'S morgens om half 8 de bus in en eerst richting het heilige eiland Miya-Jima. Een eiland met een hoop los lopende herten die alles opvreten wat ze maar te pakken kunnen krijgen, kaarten plastic het maakt ze niet uit. Genoeg te lachen om al die japanners die wegrennen met kaarten want die herten gaan gewoon in de achtervolging. Zet er zelf wat sarcastisch commentaar onder en je lacht je rot :p. Maar vandaag was een goede dag om hier te komen want er was een voorstelling bezig in de tempel die schijnbaar maar heel zelden wordt opgevoerd hier en daarna vond er ook nog een bruiloft plaats op de pier. Genoeg voer voor een paar mooie foto's dus!

Daarna zijn we doorgereden naar Hiroshima de tweede stad waar een atoombom is gevallen. Eerst hebben we een kijkje genomen bij het atomic bomb dome en vervolgens bij het hypocenter. De plek waar de bom daadwerkelijk is gevallen.
Daarna zijn we via het park naar het museum gelopen. Hier staat onder andere een monument voor het meisje Sadako Sasaki, beter bekend van het verhaal van de 1000 kraanvogels. Nadat we door het museum zijn gelopen zijn we ook nog een kijkje weze kijken bij de atomic bomb memorial. Heel eenvoudig maar wel mooie gedenkplaats.

Na dit alles zijn we met de gehele groep weze eten.
Volgens mij heette het okonomi-yaki, soort noodels met vlees en ei. Was heel lekker dus gelijk maar 2 porties gegeten, tot schrik van de koks die na 1 ronde voor 17 mensen wel dachten klaar te zijn.

Daarna zijn we nog even Door de winkelstraat gelopen en bij een arcade weze kijken. Daar was serieus gewoon een machine om dames ondergoed te kunnen winnen! Maar het wordt nog erger en nee dit verzin ik niet!:
Er schijnt in Japan een rage te zijn voor het verzamelen van dames ondergoed. Er zijn winkels waar je een zak kan kopen met gebruikt ondergoed van dames met hun foto er bij! Hoe vuiler het ondergoed des te meer het waard is, en met bloed er in schijnt helemaal de hoofdprijs te zijn. Je krijgt het niet verzonnen maar die mafkezen van een japanners is het gelukt dit te verzinnen. Volgens de reisbegeleider zijn er tegenwoordig zelfs beurzen voor.
Ik heb het al vaker gezegd maar toch, rare gasten die japanners!

Anyways ik hou het weer voor gezien voor vandaag. Morgen vertrekken we richting het witte reiger kasteel en kyoto onze op een na laatste bestemming alweer :(
Fijne avond/ dag nog en tot de volgende blog!