Fukuaka -Nagasaki

9 april 2016 - Nagasaki, Japan

De eerste nacht zit er op in onze kleine hotel kamer.
Gister avond wat ontbijt gehaald want het restaurant bij het hotel is in aanbouw dus niet open. Daarna zijn we begonnen aan de stadswandeling naar een groot ondergrondse shopping mal (wel 4 km lang), gelukkig hoefde we deze niet door te lopen maar hebben wat te drinken gehaald en kregen het algemene reisleider verhaaltje.
Daarna doorgelopen naar canal city shoppingmall gemaakt in moderne stijl, best mooi.
Toen even snel wat gegeten in een van de vele restaurantjes daar.

Daarna zijn we doorgelopen naar de Tochoji tempel maar een super grote houten boeddha in staat. Eerst mochten we daar geen foto's van maken maar toen er een Japanner zei dat het wel mocht hebben we snel paar foto's gemaakt voor de zich bedachten. En ja hoor naar 3 foto's stonden ze inderdaad weer bij ons dag het niet mocht, telaat!
Na deze lange dag wandelen de metro terug gepakt naar het hotel even opgefrist en toen zijn we gaan eten bij een klein bbq tentje. Heel leuk en lekker gegeten en aan de praat geraakt met een groep Japanners naast ons die uiteindelijk zelfs nog 2 schalen vlees kado deden en vlees slaan we natuurlijk nooit af!
'S avonds zijn we nog even naar het park geweestaar daar was weinig te zien, gelukkig wel een hoog punt gevonden met een groot uitzicht over de stad en toen terug naar het hotel om te slapen.

Volgende ochtend vroeg op voor de eerste transfer dag.
Begonnen met een lekkere wandeling over het strand voor we doorreden naar een porselein dorpje. Dat interesseerde ons dus geen zak dus wij hebben onze eigen wandeling maar gemaakte bergen in. Nadat iedereen weer bus was zijn we gaan lunchen, ze hadden hier alleen maar hele lage tafeltjes. Maar vooruit we hebben vals gespeeld want er zat een bak onder waar we de benen kwijt konden hahaha.
Toen zijn we bij huis Den bosch gaan kijken, schandalige is dat een "Nederlands thema park" de Nederlandse vlag wel op zijn kop had opgehangen.
Toen we eindelijk weer weg gingen zijn we naar Nagasaki gereden.
Super mooi hotel snel de spullen gedropt en nu gaan we lekker uiteten.

Tot de volgende blog! Als ik vanavond terug ben zal ik wat foto's er op zetten.

1. Harley:
    9 april 2016
    Leuk om te lezen.
    Ook al pachinko verslaafd ;)