Nagasaki (stad van de trappen :p )

10 april 2016 - Nagasaki, Japan

Vanmorgen waren we net op tijd beneden en begon de wandeling voor Nagasaki. Eerst zijn we door 'chinatown' van Nagasaki gelopen daar wat rond gekeken en vanuit daar naar glover garden gelopen. Na een flinke wandeling kwamen we onder aan de berg waarop glover garden is gelegen, 2 opties om boven te komen. Een lift of voor de fanatieke heel veel trappen! "Dat lukt zelfs die jonge jongens niet hoor!". Moet je vooral tegen ons zeggen natuurlijk dus wij met die trap naar boven.
Ging prima maar was toch wel een flinke beklimming maar tussendoor wel heel mooi uitzicht over de baai.

Glover garden is gebouwd voor een Schot die vroeger erg belangrijk is geweest voor de scheepsbouw en kolen mijnen in Japan (God wat een educatieve blog is dit zeg :p) maar hier staat wel een van de oudste huizen van Nagasaki met een super uitzicht over de haven. Na wat rond te hebben gelopen Door de tuinen en de verschillende huisjes zouden we om 1 uur weer verzamelen en doorlopen, maar of de groep had geen zin of was verdwaald want het laatste stuk waren alleen wij 2 en de reisbegeleider over hahaha.

Lekker langs het water en Door de parkjes terug gelopen richting het hotel. Snel even een lunch gehaald en op de kamer opgegeten.
Maar fanatiek dat wij zijn hadden we nog wel zin in een wandeling dus zijn we er zelf maar op uit gegaan om dingen te gaan bekijken.
Toen een kleine shrine route gevonden van 4 kleine shrines.
Over de route wordt gezegd dat als je in alle 4 de shrine wierook aansteekt dat dit rust brengt aan je overleden dierbaren.
Dit hebben we uiteraard gedaan en maakte de 4 shrines wel iets specialer. Nu maar hopen dat het werkt.
Daarna zijn we door de kleine wijken gaan lopen om nog een aantal losse tempels en shrines te bezoeken. Uiteindelijk toch weer een mooie wandeling van 2 en half uur.

Terug in het hotel hebben we gelijk gekeken wat we morgen eventueel nog willen doen na het atoombom museum en we hebben voor onszelf nog een leuke wandeling uitgestippeld als daar nog tijd voor is na het programma.

Maargoed nu weer even opfrissen en wat te eten zoeken. En misschien nog een arcade opzoeken. De panchingo begrijpen we geen zak van dus die slaan we maar mooi over haha.

Jullie nog een fijne dag allemaal, wij gaan eten zoeken!
Sayonara!

1. Rita:
    10 april 2016
    Keileuk ik wil ook op de hoogte gehouden worden
  2. Oma van Helvoort:
    Oma wil je ook volgen
  3. Sjoerd:
    10 april 2016
    Topvrrhaal Roy. Veel plezier nog daar!