Nagasaki (atoommuseum en heeeeeeel veel tempels)

11 april 2016 - Nagasaki, Japan

Weer een nieuwe en tevens laatste dag in Nagasaki.
Deze morgen zijn we eerst naar het tramstation gelopen om de tram te nemen naar het peace park in het noorden van de stad.
Hier is tijdens de 2de wereldoorlog de atoombom gevallen en hebben ze nu een park gebouwd, ter nagedachtenis aan alle slachtoffers.

Daarna zijn we naar een kathedraal gelopen gelopen en heeft de groep een nieuwe verslaving op gedaan. Stempels verzamelen, veel monumenten en particuliere bezienswaardigheden in Japan delen stempels uit als soort van herinnering.

Vanuit hier zijn we naar het atomic bomb memorial gegaan, waar een groot water monument is gemaakt. Bijna alle monumenten voor de atoombom hebben wel iets van water er in. De atoombom heeft namelijk niet iedereen direct gedood na de ontploffing, integenstelling tot wat vaak wordt gedacht. Het heeft gezorgd voor veel brandwonden, met als gevolg dat veel mensen water wilde drinken. Dit heeft uiteindelijk voor nog veel meer slachtoffers gezorgd.
Hierna zijn we doorgelopen naar het atomic bomb museum dat er direct naast ligt. Hier was vanalles te zien over de tweede wereldoorlog, het ontstaan van de atoombom, de gevolgen van de ontploffing en veel overblijfselen uit deze periode.

Na dit bezoek waren we wel toe aan wat eten, dus zijn we naar een winkelcentrum gelopen om daar wat te lunchen.
Vanuit hier dachten we ons eigen plan te trekken een een route van tempels te gaan lopen. Maar dat vond de rest zo interessant dat bijna de gehele groep inclusief reisleider mee ging! Na ongeveer 6 tempels hield iedereen het wel voor gezien en bleven wij met nog 2 andere over. Wij zijn toen nog enkele shrines en tempels gaan bezoeken.
Er zaten heel wat mooie tempels en shrines bij om te zien.
Ik denk dat we er deze middag wel een stuk om 15 hebben gezien.
En allemaal met hun eigen trappen, jup Nagasaki is nog steeds de stad van de trappen!

Na de laatste tempel zijn we vlakbij het hotel wat gaan eten en nog even een milkshake weze halen. Maar mijn voeten waar wel blij toen we terug op de hotelkamer kwamen hoor! Tijdens het schrijven van deze blog vallen mijn ogen zowat dicht dus ik ga lekker slapen.
Morgen de eerste reisdag en dan overnachten we in het plaatsje Aso.
We komen morgen in een gebied dat bekend staat om zijn warmwaterbronnen dus zwembroek zit alvast in de tas :p

Weltrusten voor nu en ik hoop dat jullie het leuk vinden om de blog te volgen ;)

1. Henny:
    11 april 2016
    Je voeten weten niet wat hen overkomt Roy, hebben nog nooit zoveel gewandeld hihi. Maar het is wel de moeite waard zo te lezen. Xxx
  2. Natasja:
    11 april 2016
    Erg leuk om je reis verhaal te lezen dus ik blijf je nog wel ff volgen!!
  3. Sjoerd:
    11 april 2016
    Leuk gehad in nagasaki. Op naar aso. Ik hoop dat er niet teveel asos rondlopen. Goede reis.
  4. Rita:
    11 april 2016
    Erg indrukwekkend en ik lees dat je een nieuwe baan hebt ( reisleider) haha. Ben benieuwd naar je volgend verhaal